Tuesday, 16 August 2011

.:Episode 3 - Mael Lambung Tarik Ah Chai:.

~EPISODE TERDAHULU~
EPISODE 1 : ALKISAH MAEL LAMBUNG DAN AH CHAI
EPISODE 2 : MAEL LAMBUNG VS AH CHAI
...
...
...


bunyi deruman enjin kedengaran dari jauh . kelihatan konco2 Ah Chai berbaris tegak sambil mengangkat tangan ke atas bahu kawan masing2 sambil menyanyikan lagu kegemaran Ah Chai  "cinta muka buku" (cuba lu orang imagine) .

ketibaan Ah Chai disambut dengan meriah dengan tarian "nano nano" dari kumpulan caklempong Kampung Baru . Ah Chai dengan rasa rendah diri turun dari kereta baru nya 'SAGA FL' . bagi Ah Chai barangan tempatan adalah yang terbaik . bagus nya Ah Chai ni menyokong produk tempatan .

tiba2 Ah Chai bersuara "aduhaii...korang semuanya in..aku ni mendatangi bank punn...nak memasuk kan nya duit untuk mummy aku di kampung sana tu punn...tapi aduhai..yang korang sambut kan ter macam aku nak mati in kenapa nye....hadddoooii" sambil menepuk dahi assistant nya Ah Kau .



...
...
....

"ok ok ok ok...itu dia lagu terbaru dari Safee Sali yang bertajuk Singapura dilanggar todak...kini anda bersama saya DJ Fak rulll dari radio Tak Nak Dengar Takpe yang berfrekuensi 12 mega pixel " ajuk Mael Lambung bila mendengar teletah dj radio yang membosankan itu . Rutin harian mael bermula seperti biasa . mencari kereta untuk ditarik sambil mengunyah keropok moni di dalam trak penunda nya .

tiba2 rakan mael lambung menyergah "wei Lambung ape cer hari ni...?" . terkejut mael lambung sambil membalas . "Erh lu ni...bagi la salam . kecik2 ayah lu x azankan ke dulu . gua walaupun macam ni dalam hati ada sekolah agama wa cakap lu . hek eleh puihh " tersipu - sipu malu rakan mael yang bernama Azman Seret itu memberi salam .

Mael mengeluh "wei sape name kau . haa azman . lupe plak gua . hang tau tak gua pagi tadi punyalah malu . pokok semalu pun malu tgk gua tahu tak . gua boleh pulak TERtarik kereta future abang ipar gua kat area klcc . dia mengamuk, pastu dia suruh gua tunda bangunan klcc tu . gua punya sayang kat awek gua, so ikutkan je la "

Azman Seret mencelah ."pastu lu berjaya tak tarik klcc tu" . "tak pun . dia ingat gua bodoh tapi gua cakap la kat dia yang klcc tu ada dua nanti gua panggil member lagi satu suruh tarik" .

TIBA-TIBA!!!! "Mael cuba kau tengok SAGA FL tu . gua rasa no plate tu dalam blacklist kan??cuba lu check "

Mael tersentak . "mana-mana . a'ah ye la . jap gua check no 'AHC 41' . betul la bro . makan besar gua hari ni . boleh gua belanja si awek makan kepci ngan mekdi . lu jangan risau biar gua gegar "

Mael dengan pantas menuju ke kereta tersebut . disebabkan salah tidur semalam Mael jalan sambil kepala nye teleng sedikit . jalan pun terenjut-enjut . gaut agak nye .



Belum sempat Mael menarik kereta tersebut, satu jeritan dari pintu bank kedengaran .  "ohhhhhhhooooiii . lu apa barang pun bikin kasi tarik kan kereta aku nye? . kalau ada cala bala cili bili culu bulu siap lu . tidak kah mengenali nya aku ni pun adoi . gua Ah Chai Taiko Pasar Seni . lu ingat wa takut . berani kerana benar nye in"

APAKAH AKAN TERJADI SELEPAS INI????
adakah pergaduhan besar akan berlaku? . ape lah zoul ni main sambung-sambung lak . lu tau erti penyesalan tak .ahaha . gua malas nak tulis panjang-panjang . nanti lu orang boring plak . so tunggu je episode 4 .

gua pernah dengar pepatah " jikalau ada sumur di ladang boleh kita menumpang mandi " kat ladang tu ada shower x??







26 comments:

Liyana Zahim said...

Hahahaha.. Calar bala bili bulu.. Hakhakhak.. Haaa cpt smbung cite nih.. Kije tarek kete pon msti mau gengster hape?

syasya said...

yeay dh jmpe dah mereka hahahha lu ape pasal suka cerita kasi pendek2? haiya..

fadzlynniza said...

HAHA. Bikin gempak punya cita la lu. =) hadooi. hikhik. teruskan dgn script yg berkualiti ye zul. nnt share lagi tau. hehehe

hanaahmad said...

lu memang bikin gua panas, tau erti penyesalan tak? asyik sambung jeh! ekekekeke

Farhanah Mokthar said...

Lu bole bikin filem ganti DAVID TEH O
muahahaha.

izzana said...

hahahaha bongek... xleyh bayangkan si acai ni nyanyi lagu muka buku.. agak kiut sebrnya .. oh acai.. will you marry me? hak9!

saya dewi said...

haha. klako larh. hamondo nyo pih nyanyi lagu cinta muku bagai. kaka!

panggg. sambel melempang kepala jiran sebelah. HAHA =P

btw kepidap oke. sukaa. hee ^^V

Acid+ said...

+LoL,
Ini Budak r manyak bgus Ooo.ha3 kasi antam satu kali Hee :D

lilypelangi said...

haha . klaka ! teruskan lagi :)

iefa ujang said...

ahahaha..sengal!!!tebaeekkkkk la.cala bala cili bili culu bulu...kekekek

SuzaDin said...

hahaha ! best punyer cite ...

Faraa Eiman's said...

haha , siot jep

Memey Baharom said...

HAHAHAH . terbaik dari ladang ., hihiiohhiih

Ain Zulaikha said...

hahahah sengal lah... :D

Asyila Zainuddin said...

hahahaha.. teringin nk tau ape ending die.. ngee..

Arissha Sofea said...

best2...cpt la tayang sambungannya..

Hans said...

hahahahah
lawak2
sambung2
:-)

Abe Goreng said...

HAHAHA.belum habis nye punn! Cepat la sambungnye punnn.:D

Cara Elak Disaman Polis!!!

bunga said...

hahaha..terbaik..minat jozan..

BENA said...

lu ni betol2 peminat ahcai ngn mail lembut ek ? eh lambung. HAHAHA ;)

Finaz Jaafar said...

hahaha..kemain ko kan..adehh..kreatif2

cik rama-rama said...

haha...oke..amek aku jdy penerbit..biar aku terbitkan cter ko ni.. = ="

Miz Novexx said...

kahkahkah... boleh sambung lagi tak??? (^__^)V

Aisyah Aina said...

ahaha...kelakar...sambung2...

MOHD AFIZI said...

mana yg ke-4 dan seterusnya ni!!!!????

~awa~ said...

HAHAHA.!!! suke2.! teruskn lagi buat cerpen sebegini.. gud job.!