Friday, 8 July 2011

.:Episode 2 MAEL LAMBUNG vs AH CHAI:.

[sambungan dari EPISODE 1.....]

[gambar dilambung dari rilekslah.com]

kelihatan 2, 3 orang terlambung sejauh 100 meter di tepi Jalan Tun Perak di sekitar Kuala Lumpur . pemandangan seperti  itu sudah biasa dilihat oleh orang ramai jika Mael Lambung muncul . kelihatan Mael Lambung keluar dari celah bangunan dengan perasaan puas hati .  

begitulah modus operandi Mael Lambung semasa menarik kereta . siapa yang ingkar akan dilambung nya jauh2 . tetapi sehebat dan seganas mana pun Mael Lambung,  peristiwa hitam masih lagi menyelubungi diri nya . dia pernah di lambung masuk ke dalam lokap gara2 menarik Kereta Polis yang parking di tepi jalan . menyesal tak sudah mael keika itu . ibu bapa Mael Lambung setiap hari melawat nya di penjara dan mengirim kan makanan kegemaran Mael iaitu koko krunch . begitu sayang nya keluarga Mael kepada nya 'Bagai Melambung Minyak Yang Penuh' .

sejak keluar dari penjara Mael amat trauma menarik kereta berwarna putih . takut kejadian lama berulang . Tetapi gara2 keberanian Mael Lambung menarik kereta polis itu lah dia dilantik sebagai Abang Kawasan di sekitar Kuala Lumpur . 




******************************



"ikan...ikan...ikan..." jerit Ah Chai di pasar pagi . tiba2 seorang amoi comel lalu di depan kedai nya .
"budak kecik mahu dodoi,  
                     ohoii amoi mali la sini beli ikan aku adoiii..."
tersipu2 malu amoi berlalu di depan Ah Chai . bukan pantun Ah Chai yang membuat kan amoi itu senyum . tetapi terasa kelakar bila seorang gangster menjual ikan . kadang kadang Ah Chai perasan pandangan sinis orang2 sekeliling di pasar itu melihat dia meniaga . walaubagaimanapun Ah Chai tidak sedikit pun terasa hati kerana dia perlu bekerja keras semenjak dilantik Ketua Gangster di kawasan Pasar Seni Kuala Lumpur . hasil duit itulah dia gunakan untuk membayar gaji konco2 dan anak2 buah nya .



tiba2 makcik kedai sebelah Ah Chai yang lebih dikenali sebagai Mak Cik 2020 menyapa . "Chai kau ni muka dah gangster tapi jual ikan....pun adoi" . Ah Chai menjawab dengan marah . " Mak Cik 2020 jangan lah nak mengejek kan aku ni haa...aku ni tidak lah mahu dituduhi kan mengurang ajar dengan Mak Cik nye . ok pe aku jual ikan ni adoi . mak cik tu yang menjual kan i phone dan android dekat pasar pagi ni kenapa .??
orang melayu ada kata in pun

                        "paku dulang paku serpih,
                                       makcik mengata aku, tapi makcik yang terlebih sudah....adoi"

Mak Cik 2020 tersentap dengan amarah Ah Chai itu . terpaksa mak cik mendiam kan diri kerana takut Ah Chai berpantun dalam bahasa cina pulak . khabar angin yang makcik 2020 dengar dulu menguatkan lagi persepsi nya terhadap Ah Chai . dulu tersebar gosip yang mengatakan Ah Chai berjaya mengalahkan Ketua Gangster Sentul dengan hanya berpantun . hebatnya Ah Chai .  tanpa berfikir panjang makcik tu pun buat2 sibuk menyusun iphone dan android nye sambil jari jemari nya pantas menaip papan kekunci di laptop Apple nya . mengupdate blog agak nya .

***********
bersambungg.......

p/s : tgh nak cari idea macam mana nak pertemukan diorang...:D


18 comments:

Ady said...

macam2 lah kau nih

pandangkedepan said...

ahaha...pengkomen pertama ni pun macam2 jugak...:P

EkaBukanMakcikKau said...

aishhhh hiperbola betul kau ni menyebabkan laksa yang aku sedang makan ni pon aku rasa sangat cantik dan menggoda . ni semua sebab kau ahh .

tadi aku cakap pasal laksa kan ? sila terliur . huehueh

Schafiq Hasyriq said...

cantik luar, cantik dalam, cantik dengar sni haa addoi nya pun...bila maw sambung ini cerita haa, wa tidak kesabaranan lagi maw bacain nya addoi... =p

Fauzan Zain said...

abang,,,abang nak kamu,,,kamu tarik,,tarik

enyheartsdiamond said...

lol! this is so funny :D

syasya said...

hahahahha cepat2 temukan mereka kat raja lawak hahaha

pandangkedepan said...

@eka
hiperbola dan personifikasi...aku nak laksa wei..

pandangkedepan said...

@schafiq
adoii..aku ni tengah fikir kan nye adoi..

pandangkedepan said...

@fauzan zain
wah...kau mcm bg aku idea nak msuk kan mamat khalid dlam criter ni...:P

pandangkedepan said...

@eny
ehehe best kan...:D

pandangkedepan said...

@syasya
ok2...semoga diorg ada jodoh nnt...:P

Hans said...

hahahahaha
menang sebab lawan pantun je?
hebat gila ah chai
ekekekek
cepat2
episod 3
:-)

Keputusan Jom Main Teka - Teki

Aisya J said...

HAHAHAH! Macam macam! :p nak episode 3 cepattttttt :p

cikmegipama said...

ulat kentot ku pun tersimpu lapi baca ini celita nya pun, adoii

nawal addina said...

drama bersiri ?

aRaN said...

adoi dodoi! smart2

pandangkedepan said...

@Hans
tgh pkir lg ni...ermm

@Aisya J
episod 4 pn boleh...saba yer...:P

@cikmegipama
ulat kentut jangan kan di buat main pun adoi...

@nawal addina
mungkin kot...ehehe

@aran
...aduh aduudududuu