Friday, 1 July 2011

.:Al-Kisah Mael Lambung dan Ah Chai #1:.



korang tahu ke kisah di sebalik pergaduhan MAEL LAMBUNG dan AH CHAI . bagi yang mengikuti program Maharaja Lawak mesti dah kenal dengan dua watak ini . sapa yang tak tengok lagi tu korang beruntung dapat singgah kat entry gua ni . sebab tak payah susah2 tgk 13 episod Maharaja Lawak, korang baca cerita aku ni pun dah faham . ahaha .

~EPISOD TERAWAL~

                                *****cerita bermula ketika diorang masih kecil *****

kelihatan riuh rendah di padang Sekolah Rendah Tak Tingi-Tinggi pada pagi yang hening itu . hari ini sukaneka sekolah berlangsung dengan meriah nya . kelihatan Mael sedia untuk membaling belon kepada rakan sekelas nya  dalam acara yang diberi nama Lu Salah Lu Basah .

tetapi fokus mael tiba2 hilang dek kerana terpandang awek comel memakai baju kurung sedang menyikat rambut di tepi padang . Rakan Mael menjerit " Mael lambung lah belon tu...lambung la" . kawan Mael semakin marah . "Mael...lambung...cepat lambung.." . Mael masih lagi tak mengalih pandangan nye dari awek itu . Akhirnya kelas Mael mendapat tempat terakhir dalam acara itu gara2 Mael masih lagi memegang belon walaupun acara sudah habis sejam yang lalu .

Mael pun dilambung oleh rakan nya yang sedang marah itu ke dalam longkang . mael cedera di pipi . sampai hari ini parut itu masih kekal di pipi nya . ramai orang telah menyaksikan kejadian itu . "kesian Mael kena lambung dalam longkang sebab tak lambung belon kat kawan dia" . sejak dari hari tu nama Mael Lambung sering di sebut2 selepas kejadian perlambungan itu . Mael diberhentikan sekolah selepas pengetua sekolah mendakwa parut di pipi nya menakutkan rakan2 yang lain .



***********

"Mummy Ah Chai piligi skulah dulu kan adoii..." tergelak mama Ah Chai mendengar pelat anaknya itu walaupun tiap2 hari dia menyebut benda yang sama . ibu mana yang tak sayangkan anak dia . berlari2 Ah Chai dengan uniform putih serta berseluar pendek mendapatkan basikal chopper nya .

Ah Chai seorang pelajar yang pintar dalam semua subjek di sekolah nya . tetapi subjek bahasa melayu Ah Chai tidak dapat menguasai sepenuh nya . dia masih lagi di ajar cara mengeja dan membuat ayat walaupun dia sudah tingkatan dua . Cikgu Salmah berkata "Ah Chai cuba buat ayat dari perkataan 'basuh'??" . Ah Chai mencuba ,"daddy aku puuuun suka nye mem basuhi rumah itu sampai putih nye adoii nye pun " .

buat pengetahuan semua, Cikgu Salmah adalah guru yang ke 152 mengajar Ah Chai . guru2 sebelum ni semuanya berhenti akibat gelak yang berpanjangan dan tekanan yang melampau semasa mengajar Ah Chai . akhir nya pihak sekolah terpaksa  membuang Ah Chai dari sekolah kerana tidak dapat menanggung perbelanjaan rawatan hospital untuk guru2 yang mengajar Ah Chai . Ah Chai dengan marah berkata "cantik luar, cantik dalam, banyak cantik nye membuangkan aku sesuka hati in . berani pun tak nak aku duduk kan di sekolah lagi te ber adoii."



********

dengan itu mereka berdua berazam untuk berhijrah ke kL dan menjadi gangster . bagaimanakah kisah merebut kawasan itu timbul?? . kita nantikan episod akan datang .

24 comments:

Nizam Ijam said...

best entry nie :)

Jom letak Nizam Ijam dalam bloglist :)
Pelajar Tingkatan 1 Liwat Pelajar PraSekolah

Fred said...

Poster filem tu gempak!Haha.

Liyana Zahim said...

Tak lmbung belon kne lmbung lam lonkang.. Mmber biadab.. Hahaha~

aRaN said...

hahahaadoi smart2

pandangkedepan said...

@nizam
thanks..bro..

@fred
gempak kan...aku copy kat mana ntah..

@Liyana
kesian MAEL kena LAMBUNG kan...ehehe

@aRaN
aduyaiii...:D

Afiqa Dayana said...

haha, best best :D

pandangkedepan said...

@Afiqa Dayana
hohoho...

Schafiq Hasyriq said...

this best bro~ =p

pandangkedepan said...

@schafiq
perghh artis singgah blog gua...ahaha...:P

Shawn Razaleigh said...

hahaha. ada cerita rupanya nyi atoi nye pun

pandangkedepan said...

@paem
itu lah nye adoii sudah punn...:P

cik kia said...

SAYA PEMINAT SETIA MAEL LAMBUNG!!!! cehwah over puulak ;)

Hans said...

hahahahahah
sempoi
gelak2 aku baca

Review Filem Transformers: Dark Of The Moon 3D

Raden said...

aku pedulie nye pun adoi

bukan jande tapi dale!

Marcella said...

hahaha..lawak sungguh nya pun adoyai..

Hanniss SaNia said...

heee lawak gile jozan.. ermmmm tp wlwpun sepah menang still like jozan :)

Miss Y and Her World said...

omg. ni betul-betul ke ni?

adoii nye punnn...

hahaha.

Shamsuddin Amin said...

gengster lawak ni... haha

: husna : said...

err... boleh tak nak kate sy xsuke zizan? hehe

Hans said...

bila nak sambung nih?
hahahaha

Racun Serangga Terbaru - Hansect

EZAN IDMA said...

hhah siap ade cite

Belbel said...

hahaha. mael lambung weiii..

Amna.Qadeeja said...

haha bkn mael lambunglah,zamri rockers keh3

untungla pandai reka citer hehe

[sutera kasih] said...

menarik..kreatif :)

oh mael lambung hehe