Friday, 11 November 2011

.: Cinta Buku Kat Muka :.



Purata rakyat malaysia membaca adalah 2 buku setahun . tetapi statistik tersebut berubah secara drastik sejak 2008 apabila rakyat malaysia membaca buku setiap sejam dalam sehari itupun hanya membaca 'muka buku' sahaja . isi kat dalam tak tahu la baca ke tak kerana kajian masih di jalankan . 
Cinta muka buku pula telah menimbulkan satu fenomena di mana rakyat malaysia di kejutkan dengan semangat anak muda yang bernama najwa latif yang sangat cinta kan budaya membaca . sikap sebegini harus di contohi pada kanak-kanak sekarang . 
Justeru itu penularan budaya membaca buku menyebabkan budaya pinjam meminjam  buku pula merebak dengan cepat seperti virus batuk anai-anai .  kalau dahulu sang jejaka selalu memberi alasan meminjam buku untuk mengorat si gadis tetapi kini mereka menggunakan alasan cinta pulak untuk meminjam buku . lihatlah betapa kuat nya penangan membaca di kalangan remaja sekarang .
Maka terciptalah sebuah lagu yang dikarang oleh seorang insan yang mempunyai pengalaman di pinjam buku . lirik ini akan lebih  menarik jika di nyanyikan sambil pasang lagu asal "Cinta Muka Buku" . .

Tajuk Lirik Lagu: Cinta Buku Kat Muka
Artis/penyanyi: Najmudin Letup (sepupu Mael Lambong)
Kita berkenalan hanya depan laman rumah aku
Kau hantar makanan dan suruh aku rasa dahulu
ooh..wuohh.. Hati ku rasa sesuatu..
Dan pabila kau kata kau mahu pinjam buku aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh..wuohh.. wuohh...benarkah buku itu..
*(chorus)
Bagaimana harus beri kata dua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita jumpa kat complex pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak pelempang yang hinggap di muka
Banyak tanda lahir dan juga jerawat muka
Otak kata jangan jiran sebelah pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta orang gila
Banyak soalan banyak juga dia tanya
Kata hati rasa nak dibelasah saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan main cak cak saja
Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa kau nak baling buku ingat ku tak tahu Oooo…wuohh
Ini buku cinta novel ku
Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu dah tahu kau ubah topik dulu Oooo…wuohh
Itulah alasan yang satu, alasan nak pinjam buku..
ulang *(chorus)



11 comments:

Fyqa said...

muahahaha

mcm tu pon bule

:D

Umie Artoqiemie said...

rasa nak baling buku je kat kau haha.

Nur Aizureen Md Zahir said...

amende laaa..
tp siyesly aku rasa lirik ney adalah lirik terbaekk abad ini ~!

pi hantar demo ke aidit alfian wey :P

Marcella said...

lirik yg penuh dgn mesej..penghayatan..


kalau rasa nak record suara, jgn lupa ajak diriku ini..boleh aje nak jadi penyanyi utama..hahaha..

Eyka said...

keh keh keh..ce buat vid plak wey..pastu paste kat utube..gua kompem jadi peminat lu! gilaa ahhh! vote2..
keh keh keh :P

ohsem bhai! kbai :P

Schafiq Hasyriq said...

nanti kte karok, jgn lupe bwk lirik ni skali. =p

Fred said...

Aku komen sebab nak ramaikan lelaki komen.Biaselah.Kau hot.Nak muka buku abang boleh?KAh3.

Liyana Zahim said...

ta sukewww ta sukewwww ewww euuu.. hahaha.. cinta muke buku mmg rosak budak2.

Rtp Farra Arisha said...

NGEHNGEHNGEHNGEHEHEHEHEHEHEHE...^^

Aisyah Aina said...

haha..terbaik lah...

#buka lagu cinta muka buku sambil nyanyi ikut lirik ni :D

.diannorhayati. said...

hahaha
\
macam ni pon bole?:p