Sunday, 19 June 2011

.:Ini Semua Sebab Ayah Lah:.


Buat Ayah ku yang tercinta, nukilan ini khas ku tujukan buat mu, ikhlas dan penuh rasa hormat serta diselaputi kasih sayang dari anak mu yang dulunya nakal, tetapi telah dibentuk oleh Ayah yang senantiasa menasihati dan menyara diri ku sejak kecil lagi . Pengorbanan mu tiada nilai nya .

AYAH LAH....

Ayah lah yang mengajar ku erti bersabar
Ayah lah yang mengajar ku menjadi pemurah
Ayah lah yang mengajar ku erti kasih sayang
Ayah lah yang mengajar ku erti bersederhana
Ayah lah yang mendidik ku tentang agama
Ayah lah yang mendidik ku supaya hormat pada orang tua
Ayah lah yang mendidik ku supaya jangan membazir
Ayah lah yang mendidik ku supaya sentiasa bersabar
Ayah lah yang mendidik ku supaya jangan berniat jahat


sebenarnya banyak yang aku belajar dari ayah . ayah seorang yang penyabar . dari sifat ayah itulah membentuk diriku sekarang . boleh dikatakan kebanyakan sukan yang aku ceburi sekarang banyak pengaruh dari ayah . ayah juga tidak lokek berkongsi ilmu .

kadang2 ayah ku biarkan anak2 nya makan dahulu . Ayah amat menitik berat kan pasal makanan . Masa kecil dulu Ayah akan marah kalau kami beli mainan selain dari makan . Siang malam Ayah bekerja . tak tahu macam mana nak membalas jasa Ayah nanti . walaupun semua gaji ku diberi pada ayah , tak ternilai dengan kasih sayang yang aku dapat .

sorry tiba2 rasa nak nangis...AYAH LAH ni....

~SELAMAT HARI BAPA AYAH~


p/s : rindu jugak kat ibu yang sedang menunaikan umrah....semoga selamat pulang ibu...

4 comments:

Raden said...

ayah sy dulu sgt garang..bak singa laut yg mngganas..tgok skrg? sy da jadi orang yg bayek...hehe

Hans said...

yups
tanpa bapa siapalah kita
sayangilah mereka seadanya
:-)

Syaitan Memang Durjana

Liyana Zahim said...

Samat Hari ayah utk ayah awk.. Kin slm kat ayh bules juger... Herhehrh..

pandangkedepan said...

cik naddia : bak kata pepatah melentur buluh biarlah banyak2.raya pun dah nak dekat...:D

Hans : betul tu...

Liyana Zahim : ayah saya kirim saya untuk jwab salam...:D