Friday, 17 June 2011

.:Pepatah Telah diPatahkan:.



Pepatah ada menyebut "tak kenal maka tak cinta'' . jom kita kenal . boleh la bercinta . salah tu . sebenar nya "tak kenal maka tak kenal la" . betul tak .

so mission aku hari ni ialah mematahkan beberapa pepatah untuk di sesuaikan dengan situasi zaman sekarang . semua ini adalah rekaan semata-mata . untuk bersuka ria dan bergumbira . jangan terasa atau bermasam muka . enjoy lah yer .

takkan lari gunung dikejar - sekarang ni orang dah sibuk kejar glamour . kesian gunung dah tak ada orang kejar .

sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah jua - tupai dalam cerita spongebob boleh hidup dalam air . kalau lompat pun takkan jatuh punya .

di mana ada kemahuan disitu ada jalan - jalan raya kat malaysia jadi sesak sebab terlalu banyak kemahuan .

melepas batuk di tangga - orang sekarang bukan setakat melepaskan batuk je kat tangga, melepaskan kahak pun dah ada . pengotor betul . jangan ada yang melepaskan bayi di tangga sudah .

jika tidak di pecahkan ruyung manakan dapat sagu nya - supermarket sekarang dah ada orang jual sagu . jangan nanti ada orang pecah pintu super market semata-mata nak dapat kan sagu .

air dicincang tak akan putus - sesiapa yang tak bayar bil air dalam masa 2 bulan, bekalan air mereka akan  diputuskan atau dipotong buat sementara waktu . so lepas ni kalau tak bayar bil, cincang macam mana pun air tu tetap akan putus .

org2 tua juga ada berpesan :-


anak dara menyanyi kat dapur dapat laki tua - elerh sekarang diorang sendiri yang nak laki tua . hehe . gurau je . jgn marah .

makan jangan suka beralih banyak tempat, nanti kawin banyak - yang ni aku suka . so tak payah ubah2 ...-.-


11 comments:

Ady said...

hahaha macam2 lah kau ni pnjg ;)aku xmahu yang tua ;)

pandangkedepan said...

kau tak mahu...tp org tua mahu...:P

fify said...

heheh . ade ade je :D

pandangkedepan said...

hehe bak kata pepatah "belum cuba belum tahu"...

NAZREE said...

nice one! sempoi!

pandangkedepan said...

thanx bro

Shawn Razaleigh said...

broooo


lu tak nak ikut arus perdana sekarang ke.?


follow blog gua.muahaha

vampire's lovex said...

kah kah kah...lawak okay

pandangkedepan said...

to shawn@paim
~mana la gua tau lu buat blog baru...kentut betul..

to vampires
~arghhh vampire dtg...thanks

blog-tips-kurus said...

kau perosak ye? haha! just kiding!
*Penceramah DBP cakap;
Melepaskan BATOK di tangga. BATOK ialah tempurung kelapa yang buat cedok air. dulu-dulu rumah org Melayu kan ada tempayan isi air kat tangga, sebelum masuk rumah cuci kaki dulu. STK :-)

pandangkedepan said...

wah x terpikir lak aku...thanx 4 da info...ahaha